21 Haziran 2015 Pazar

Alerjiden Korkma Dost Ol

Yaklaşık 9 aydır süt ve ürünleri teşhisiyle yaşıyoruz ve son 3 aydır da deneme yanılma yöntemiyle çoklu gıdadaki dokunan dokunmayanları keşfetmeye çalışıyoruz.
Evet alerji iyi bir şey değil, hatta hiç de güzel bir şey değil ama bazen Allah'ım çok şükür yalnızca alerji ve bir gün geçecek biliyorum diye şükredebileceğim bir şey.

Bugün bir bebek mağazasında minnacık bir bebek vardı(bizimki büyüdü ya artık diğerleri küçük benim için) kuzucuk nasıl ağlıyor nasıl ağlıyor aynı bizim ilk 3 aydaki ağlama. Doruk kurulmuş saat gibiydi, her akşam 19:00-23:00 arası hiç durmadan ağlardı. Ağlamadı akşam a aa ne oldu ki ağlamadı diye düşünürdüm. Girdiğim süt diyeti sonrası biraz rahatlamıştı ama tam olarak kesilmemişti ağlamaları. 3 ay mucizevi bir şeymiş, 18. günde bir anda başlayan ağlamalar 3. ayda bitiverdi.. Neyse bu bebiş çok ağlıyordu, içgüdüsel olarak annesine gazlıyız galiba biraz dedim. Hem de nasıl dedi, daha yeni doyurdum çok gazı var hep böyle(bi yandan da gaz çıkartmaya çalışıyordu). Benim oğluşum da cin gibi bakınıyor ona, bak dedim kardeşin de gazı varmış senin gibi diye anlatıyordum ki oh dedi annesi çıkarttı gazını. Bebişi doğrultmaya kalmadı ne var ne yok çıkarttı midesindeki.
Doruk kusardı ama toplasan 1 tatlı kaşığı, bu bebek ne var ne yok çıkarttı. Hep kusar mı böyle dedim, evet dedi annesi. Hah dedim sormam lazım, biz çektik siz çekmeyin bari.
-Ailenizde alerji geçmişi var mı?
Evet
-Peki önlemini aldınız mı? Yediklerinize dikkat ediyor musunuz? Doktor takibinde misiniz?
Mamalar iyi gelmedi dedi annesi, sonra da geçiştirmek istedi gibi.
Kendi doktorumun adını vermek istedim, dinlemedi pek.
Bakın yanımda oğlumun maması var dedim, hiç üşenmedim eşimle oğlumu buldum çantadan mamayı aldım onlara getirdim, 2 gün önce açtım yarım ama size verebilirim. Doktorunuza sorun, raporla çıkıyor bekleyene kadar bunu kullanın dedim ama istemediler. Kutunun fotoğrafını çekip arkalarına bakmadan koşar adım uzaklaştılar..

Arkadaş alerji bulaşıcı bir şey değil. Korkulacak bir şey hiç değil. Ha önlemini almazsanız, bile bile lades derseniz çok derin yaralar açabilirsiniz. İlk önce kabullenme süreci yaşıyorsun sonra alışıyorsun bu duruma. Birileri size uyarıda bulunuyorsa bilin ki ağzı yanmıştır ve siz de aynısını yaşamayın istiyordur. Hiç birimiz çocuğumuzda alerji olsun istemeyiz tabi ki.
O yüzden bu zamana kadar belki alerjisi olabilir dikkat et dediysem çok üzüldüğümden demişimdir. İstediğiniz kadar kızın bana. Sizin çocuğunuz da alerjili olusun diye değil yani..

Biz bu zamana alerji ile dost olmayı öğrendik, kaçtıkça peşimizden geliyor belki seversek daha çabuk gider bizden.


*Canım oğlum, taze fasulye denememizde 4. gün, çok şükür iyi gidiyoruz, sanırım bunu geçtik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder