2 Ağustos 2015 Pazar

İlk Yardım Eğitimi de Tamam

Birazcık pimpirikli bi anne olduğumu kabul edebilirim, hatta bazen fazlasıyla olabiliyor bu korumacı kimliğim o yüzden benim de fenalık geçirdiğim doğrudur :) Ama bi düşünsenize çocuğun ateşlendiğinde onun için yapabildiğin vücudunu soğuk tutmaya çalışmak ve ateşi artarsa fitil vermek.. Bizde ateş düşürücüler, sirkeli bezler yok maalesef.. Alerji bunların hepsine engel.. Önce soyma ve serin tutma yöntemiyle düşmesini bekliyorsun, daha sonra fitile başvuruyorsun eğer o da çare olmadıysa en yakın sağlık kuruluşuna..

Bugün kafamdaki sorulara cevap bulmak biraz da kendimi eğitmek için çok faydalı bir eğitime katıldım. Ataşehir'de bulunan Baby Sensory'nin düzenlemiş olduğu 0-2 yaş ilk yardım semineri. Gerçekten faydalıydı. Sağ olsun Kadıköy Anneleri'nin kurucusu Aslı haberdar etti, teşekkür ederim kendisine. Bu arada mekan da harikaydı, tam Doruk'a göre, sabah bırak akşama kadar dönsün dursun içinde :) Oh gelen bebişkoları da sevdim bir güzel, Doruk'u çok feci özlemişim dayanamıyorum atlayıp gidebilirim her an yanına :)

Öğrendiklerimden bazıları, hem aklımda kalsın böylelikle; arı ve böcek sokmalarında bölgeye soğuk uygulayıp en yakın sağlık kurumuna gitmek gerekiyormuş mesela(ilk arı sokması problem yaratmaya bilir ama ikincisi şoka sokabilir Allah korusun, bizim alerjik bünye bebeden biliyorum ve feci korkuyorum, arılara savaş açtım). Yanıklarda bölgeye soğuk su uygulayıp (asla buz değil,buz da bir soğuk yanığına yol açabilirmiş), yanığın türüne göre sağlık kurumuna başvurmakta fayda var. Elektrik çarpmalarında da yanık olabileceği için bu bölgeye asla ama asla sıvı temas ettirmeyip temiz bir bezle sarıp en yakın sağlık kuruluşuna olabildiğinde hızlı bir şekilde gitmemiz gerekiyor. Kesiklerde de temiz bir bezle müdahale edip gerisini doktorlara bırakmakta fayda varmış. Kesen madde cam olabilir ve içinde kalmış olabilir ve kesik arasında tampon görevi yapıyor olabilir. Yani bizim onu oradan çıkartmamız tamponu çekip kanamanın artmasına sebep olabilir. Tekrar anladım ki her şeyde bir bilene danışmak lazım, bana kalsa ben öyle yaparım da eşime göre ne gerek var :))
Şu konu mankeni bebek var ya, o cidden ağırmış ya :) Kucağıma alınca ilk tepkim oyy ağırmış oldu, sayesinde heimlich manevrasını da yapmış oldum, inşallah Doruk üzerinde yapmama gerek kalmaz.. Gerçi bir kaç kere boğazına kaçırmıştı, bildiğim kadarıyla doğru manevra yapmışım yine de, kocccaman bi tebrik kendime :)

Aslı'nın oğlu Rüzar'da gelmişti bugün. Kendisi hemşehrim olur, Çan'lıyız ayıptır söylemesi :) Rüzgar'la adaptasyon konusunda hiç zorluk çekmedik, kan çekti bence :) Doruk'la da iyi anlaşırlar inşallah, Kadıköy bebeleri olurlar :)




Bugün bol bebişkolu ve faydalı bir gündü, çok da güzeldi.
Bu arada yanımda oturan çift bebeğinde alerjiden şüpheleniyormuş, inşallah yoktur bebişkoda alerjik durum. Konuştuğumuz kadarıyla tepkiler ciltte, o yüzden pek bir şey bilemiyorum durumları konusunda ama anne bilinçli, inek sütü ve ürünlerini kesmiş, çocuğundaki rahatlamayı kendi görmüş. Böyle bilinçli insanlar olması ne güzel. Ben bazen kendimi paralıyorum anlatana kadar insanlara yok anlamıyorlar, böyle duyunca hoşuma gidiyor..

*Doruk paşa, çok özlendin.. Bu aralar yazmadım ama az az tavuk suyuna çorbaya içirmeye başladı anneannen sana, şükürler olsun.. 2 kaşık da olsa bu büyük bir ilerleme bizim için..
Kokun burnumda, bunu yazarken gözlerimden akıp gidiyo yaşlar, bu kadar ayrı kalmamıştık hiç.. Seni çok seviyorum miniğim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder